1. REKLAMAATIO
Tuotereklamaatio (kuvat, taide)
Kaikki lähetettävät tuotteet tarkastetaan niitä lähetettäessä. Mahdolliset tuotereklamoinnit, palautukset sekä kuljetusvahingot ilmoitetaan sähköpostitse, sofiashop@helestea.one
Vauriotapauksissa suosittelemme viallisen tuotteen ja pakkauksen valokuvaamista, jotta asia saadaan mahdollisimman jouhevasti käsiteltyä.
Palvelureklamaatio (hoidot ja tulkinnat)
Palveluihin liittyvät reklamaatiot ilmoitetaan sähköpostitse, herttamaja@gmail.com
2. TUOTTEEN PERUUTUSOIKEUS / TUOTTEEN PALAUTUS
Verkkokaupasta ostettavan tuotteen kaupan voi perua ilman erityistä syytä tekemällä myyjälle kirjallisen peruuttamisilmoituksen sähköpostitse, sofiashop@helestea.one, 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.
Asiakas saa peruutusilmoituksen perusteella vahvistusviestin peruutuksesta ja palautusohjeet tuotteelle.
Kuluttajalla on todistusvastuu siitä, että peruuttamisilmoitus on tehty. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että asiakas lähettää vapaamuotoisen sähköposti-ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstään ennen peruuttamisajan päättymistä (14 vrk).
HUOM! Tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista ei riitä peruuttamisilmoitukseksi
Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan, ja se on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Asiakkaan vastuulla on näyttää, että tavara on palautettu määräajassa.
Palautamme ostossumman samalla maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt ostaessaan tuotteen verkkokaupan maksujärjestelmän, Paytrailin, välityksellä. Jos asiakas on maksanut ostoksen esimerkiksi verkkopankissa, summa palautetaan asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille. Luottokorttimaksu hyvitetään vastaavasti luottokortille. Suoritamme palautuksen viivytyksettä, mutta viimeistään 14 päivän kuluttua peruutusilmoituksen ja tuotteen saatuamme. Maksun palautuksesta ei aiheudu asiakkaalle ylimääräisiä kuluja.
3. PALVELUN PERUUTUSOIKEUS | VARATUN AJAN SIIRTO TAI PERUUTUS
Tilaamalla hoito- tai tulkintapalvelun asiakas sitoutuu tilaukseen ja hyväksyy toimitus- ja peruutusehdot.
HOITOAJAN SIIRTO/PERUUTUS | Siirto tai peruutus on veloituksetonta, kun asiakas tekee sen 24 tuntia ennen varattua aikaa. Myöhemmin tehdystä peruutuksesta veloitamme 50 % ja kokonaan peruuttamattomasta ajasta täyden hinnan.
TULKINTATILAUKSEN PERUUTUS | Palvelut, joiden toimitus sähköisesti on ostajan tilauksen perusteella aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä, kuten esim. intuitiivisen tulkinnan teko, kuuluvat kuluttajalain Peruutusoikeuden ulkopuolelle. Näin ollen, jos tulkinnan teko on ennätetty aloittaa ennen peruutusta, veloitamme siitä täyden hinnan. Toimitus on tapahtunut, kun tilaus tai osia tilauksesta on lähetetty kuluttajalle, esim. olemme lähettäneet tarkentava sähköpostiviesti intuitiivisen tulkintaan liittyen.
”Peruutusoikeuden ulkopuolella olevia palveluita ovat esimerkiksi vapaa-ajan palvelut, jotka on sovittu tietyksi ajankohdaksi sekä palvelusopimuksia, joiden osalta palvelu on kokonaan suoritettu kuluttajan ennakkosuostumuksella (tilaus).
- Palvelut, joiden toimitus sähköisesti on ostajan luvalla aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä.
- Vapaa-ajan palvelut, jotka on sovittu tietyksi ajankohdaksi.”
Mikäli asiakas haluaa perua tilaamansa palvelun tai tulkinnan, on ilmoitus tehtävä vuorokauden sisällä tilauksesta joko sähköpostitse osoitteeseen herttamaja@gmail.com, tai tilauksen yhteydessä sähköpostitse annettuun puhelinnumeroon soittamalla tai tekstiviestillä. Asiakas saa peruutuksesta joko kirjallisen tai suullisen vahvistuksen.
Ajan siirrosta sovitaan asiakkaan kanssa uusi aika.